داروهایی که برای ترک اعتیاد موثر هستند
نوشته شده توسط : s

داروهایی که به شما در ترک سیگار کمک می کنند

داروها برای اعتیاد به مواد افیونی (جدول ۱)می تواند به سم زدایی کمک کند، فرآیند اجازه دادن به بدن برای رها کردن خود از یک دارو در حالی که به پیش گیری یا کاهش علائم ترک کمک می کند. این داروها همچنین می توانند به کاهش میل به ترک کمک کنند. سم زدایی درمان خود اعتیاد نیست، اما اولین گام مفید در هنگام درمان با درمان مبتنی بر رفتار و داروهای ضدافسردگی است.

شواهد فزاینده نشان می‌دهد که درمان با کمک پزشکی (MAT) - ترکیبی از دارو و درمان‌های روانی - اجتماعی - برای اختلال مصرف مواد افیونی مؤثرتر است. مطالعه ای بر روی بیماران MassHealth نشان داد که بیمارانی که از درمان های دارویی مانند متادون یا بوپرنورفین استفاده می کنند (به پایین مراجعه کنید) 50٪ کمتر احتمال دارد که عود کنند. مطالعات دیگر نشان داده اند که احتمال مرگ در بیمارانی که با این داروها درمان می شوند 50٪ (یا بیشتر) کمتر است.

اگرچه گاهی اوقات به عنوان "جایگزینی یک اعتیاد با اعتیاد دیگر" مورد انتقاد قرار می گیرد، اما این داروها می توانند به زندگی افراد عادی بازگردانند، زندگی خانگی و کاری آنها را تثبیت کنند و انگیزه آنها را برای تغییر افزایش دهند.

داروهای تایید شده FDA برای درمان اعتیاد به مواد افیونی

بوپرنورفین و نالوکسان (نام تجاری: Suboxone، Bunavail، Zubsolv)علائم ترک را تسکین می دهد و مانع سرخوشی از مواد افیونی می شود. اگر در حالی که مواد افیونی هنوز در سیستم هستند مصرف شوند، می توانند علائم ترک را تحریک کنند. توقف ناگهانی دارو می تواند علائم ترک را تحریک کند.

متادون (نام تجاری: Diskets, Dolophine, Methadose). علائم ترک را با اتصال به گیرنده های مواد افیونی کاهش می دهد. همچنین برای درمان دردهای مزمن استفاده می شود. در کلینیک سوء مصرف مواد گرفته شده است. دوزهای زیاد می تواند مقدار زیادی مشابه هروئین ایجاد کند. می تواند عادت ساز باشد.

 https://en.wikipedia.org/wiki/Methadone

 

نالوکسون (نام تجاری: Narcan, Evzio). اثرات تهدید کننده زندگی ناشی از مصرف بیش از حد مواد افیونی را معکوس می کند. از افزایش مواد افیونی جلوگیری می کند. ممکن است باعث افزایش حساسیت درد شود.

 

نالترکسون (نام تجاری: Depade، ReVia، Vivitrol). با جلوگیری از افزایش مواد افیونی به افراد کمک می کند تا از مواد افیونی خودداری کنند. آسیب کبدی با دوزهای زیاد همراه است. اگر مواد افیونی هنوز در بدن وجود داشته باشد باعث علائم ترک می شود.

اطلاعات بیشتر





:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: